<div><br /></div><div>To ιταλικό brand δηλώνει υπερήφανο γι' αυτή του την ενέργεια</div>
Εάν υπήρχε μια λέξη να περιγράψει το Κολοσσαίο, αυτή θα ήταν η λέξη ερείπιο. Ένα ερείπιο/ έργο τέχνης γνωστό για την σημασία του και το ανάστημα του. To τελευταίο του ωστόσο χαρακτηριστικό, όσο περνούν τα χρόνια έχει την τάση να κινδυνεύει όλο και περισσότερο να γκρεμιστεί. Άλλωστε η ιστορία του εν λόγω μνημείου είναι τόσο μεγάλη, όσο και της ίδιας Ρώμης. Έτσι λοιπόν ο ιταλικός οίκος Tod's αποφάσισε να προχωρήσει στην αναστήλωση του αρχαίου μνημείου προκειμένου το Κολοσσαίο να καταφέρει να "λάμψει" και πάλι όπως κάποτε.
H πρώτη φάση των έργων αυτών (τα οποία ξεκίνησαν το 2011) έχει ολοκληρωθεί, εστιάζοντας στις βόρειες και νότιες προσόψεις, όπου καθαρίστηκαν συνολικά 13.300 τ.μ., συμπεριλαμβανομένων 31 καμαρών, ενώ νέες ολοκαίνουργιες πύλες αντικατέστησαν τις παλιές. Όλα αυτά συνέβησαν όσο το Koλοσσαίο παρέμενε ανοιχτό για το κοινό.
«Το Κολοσσαίο απέκτησε και πάλι το αρχικό χρώμα του», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Nτιέγκο Ντέλλα Βάλλε, ο πρόεδρος και εκτελεστικός διευθυντής του Ομίλου της Tod’s. «Είναι λευκορόδινο, πολύ όμορφο, και φωτίζει όλη την περιοχή». Ο ίδιος εξηγεί τους λόγους που τον έκαναν να αποφασίσει αυτήν την εθνική ευεργεσία. «Ένας από τους λόγους ήταν η ανάγκη να δηλώσει κανείς περήφανος που είναι Ιταλός και που μπορεί να προσφέρει στην πατρίδα του. Τώρα που βλέπω το αποτέλεσμα των εργασιών αισθάνομαι περήφανος για τον εαυτό μου και για τους ανθρώπους που δούλεψαν και που είναι πιστοί στα προϊόντα που παράγουμε».

Στη συνέχεια, η αποκατάσταση θα επικεντρωθεί στα υπόγεια θησαυροφυλάκια και στους διάδρομους- τα παλιά στέκια των ζώων και των μονομάχων, καθώς περίμεναν την είσοδο τους στην αρένα - όπως επίσης και σε ένα κέντρο υπηρεσιών για τους επισκέπτες. Αυτό το «σύστημα χρησιμότητας» θα επιτρέπει στους επισκέπτες να έχουν πρόσβαση στον ιστορικό αυτό χώρο από την εξωτερική περιοχή του Κολοσσαίου, και όχι μέσα από τους τοίχους του χώρου όπως συμβαίνει σήμερα.
Αξίζει να σημειωθεί πως πολλές ακόμη εταιρείες και φυσικά πρόσωπα έχουν επιδοθεί στην αναστήλωση μνημείων. Η Fendi αναστήλωσε την Φοντάνα ντι Τρέβι, η Bulgari τα σκαλιά στην Πιάτσα ντι Σπάνια και ο Ρέντσο Ρόσο τη Γέφυρα του Ριάλτο στη Βενετία. Οι ίδιες οι εταιρείες αναλαμβάνουν και την επίβλεψη των εταιρειών. «Όλα αυτά μεταφράζονται σε αύξηση του τουρισμού και σε περισσότερες θέσεις εργασίας», λέει ο Nτιέγκο Ντέλλα Βάλλε.