top article

Comfort zone

  1. Face yoga για καλύτερο ύπνο Face yoga για καλύτερο ύπνο
  2. Skin detox για μετά τις γιορτές Skin detox για μετά τις γιορτές
  3. Τι θα δούμε τον Ιανουάριο στο Netflix Τι θα δούμε τον Ιανουάριο στο Netflix
  4. Beauty at Home| Πώς να περιποιηθείς τον εαυτό σου ακόμα κι αν μείνεις μέσα Beauty at Home| Πώς να περιποιηθείς τον εαυτό σου ακόμα κι αν μείνεις μέσα
  5. Οι 10 καλύτερες τηλεοπτικές σειρές του 2020 Οι 10 καλύτερες τηλεοπτικές σειρές του 2020
  6. Τα νέα crocs της Priyanka Chopra είναι το ιδανικό footwear για την καραντίνα Τα νέα crocs της Priyanka Chopra είναι το ιδανικό footwear για την καραντίνα
  7. 8 πράγματα που θα συμβούν στο σώμα σου αν περπατάς περισσότερο 8 πράγματα που θα συμβούν στο σώμα σου αν περπατάς περισσότερο
  8. Sheet Masks | Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για την beauty τάση από την Κορέα Sheet Masks | Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για την beauty τάση από την Κορέα
  9. Οι νέες σειρές του Netflix για τον Δεκέμβριο 2020 Οι νέες σειρές του Netflix για τον Δεκέμβριο 2020
  10. 5 feelgood ταινίες του Woody Allen 5 feelgood ταινίες του Woody Allen
  11. #WorkFromHome με έμπνευση από τη Victoria Beckham | Όλα τα looks της κατά τη διάρκεια της καραντίνας #WorkFromHome με έμπνευση από τη Victoria Beckham | Όλα τα looks της κατά τη διάρκεια της καραντίνας
  12. Choe Candles | Χειροποίητα, φυσικά κεριά με ελληνική υπογραφή Choe Candles | Χειροποίητα, φυσικά κεριά με ελληνική υπογραφή
  13. Οι πιτζάμες των Zara είναι ό,τι χρειάζεσαι τώρα Οι πιτζάμες των Zara είναι ό,τι χρειάζεσαι τώρα
  14. Οι νέες χριστουγεννιάτικες σειρές και ταινίες του Netflix Οι νέες χριστουγεννιάτικες σειρές και ταινίες του Netflix
  15. Το cosy look της Βίκυς Καγιά είναι ιδανικό για το σπίτι Το cosy look της Βίκυς Καγιά είναι ιδανικό για το σπίτι
  16. Πώς θα σταματήσεις να τρως συνέχεια στην καραντίνα Πώς θα σταματήσεις να τρως συνέχεια στην καραντίνα
  17. Μένουμε Σπίτι | Απόλαυσε την ψηφιακή συλλογή με 1000 έργα του Vincent Van Gogh Μένουμε Σπίτι | Απόλαυσε την ψηφιακή συλλογή με 1000 έργα του Vincent Van Gogh
  18. Quarantine Chic | 10 χτενίσματα για να νιώθεις κομψή ακόμα και μέσα στο σπίτι Quarantine Chic | 10 χτενίσματα για να νιώθεις κομψή ακόμα και μέσα στο σπίτι
  19. 10 loungewear σύνολα Zara που είναι τέλεια για την καραντίνα 10 loungewear σύνολα Zara που είναι τέλεια για την καραντίνα
  20. 3 μυστικά για ένα χαλαρωτικό και απολαυστικό μπάνιο 3 μυστικά για ένα χαλαρωτικό και απολαυστικό μπάνιο
  21. Work from home με έμπνευση από τη Victoria Beckham Work from home με έμπνευση από τη Victoria Beckham
  22. To χριστουγεννιάτικο βίντεο της Disney είναι ό,τι πιο τρυφερό θα δεις σήμερα To χριστουγεννιάτικο βίντεο της Disney είναι ό,τι πιο τρυφερό θα δεις σήμερα
  23. Καραντίνα | Πώς αντιδρά κάθε ζώδιο στο lockdown Καραντίνα | Πώς αντιδρά κάθε ζώδιο στο lockdown
  24. 10+2 πράγματα που μας φτιάχνουν τη διάθεση τον Νοέμβριο 10+2 πράγματα που μας φτιάχνουν τη διάθεση τον Νοέμβριο
  25. Trending | 3 τάσεις της μόδας εμπνευσμένες από τη καραντίνα Trending | 3 τάσεις της μόδας εμπνευσμένες από τη καραντίνα
  26. 3 σειρές για τον Νοέμβριο 3 σειρές για τον Νοέμβριο
  27. 3 νέα βιβλία να διαβάσεις στην καραντίνα 3 νέα βιβλία να διαβάσεις στην καραντίνα
  28. 50 πράγματα να κάνεις στο lockdown 2.0 50 πράγματα να κάνεις στο lockdown 2.0
  29. 10 κομμάτια από τη νέα συλλογή Zara Home που θα κάνουν πιο cozy το σαλόνι σου 10 κομμάτια από τη νέα συλλογή Zara Home που θα κάνουν πιο cozy το σαλόνι σου
  30. Πώς θα κάνεις ένα lazy outfit να δείχνει πιo stylish Πώς θα κάνεις ένα lazy outfit να δείχνει πιo stylish
  31. 5 συνταγές για DIY μάσκες μαλλιών με λάδι καρύδας 5 συνταγές για DIY μάσκες μαλλιών με λάδι καρύδας
  32. 5 tips για να βελτιώσεις τον ύπνο σου 5 tips για να βελτιώσεις τον ύπνο σου
  33. Τα κομμάτια που χρειάζεσαι για τη μετάβαση στη νέα σεζόν Τα κομμάτια που χρειάζεσαι για τη μετάβαση στη νέα σεζόν
  34. Φθινόπωρο-Χειμώνας 2020: Τα νέα "ugly shoes" που θα δούμε παντού Φθινόπωρο-Χειμώνας 2020: Τα νέα "ugly shoes" που θα δούμε παντού
  35. Color Trends | 5 χρώματα που προτείνουν οι σχεδιαστές γι’ αυτή τη σεζόν Color Trends | 5 χρώματα που προτείνουν οι σχεδιαστές γι’ αυτή τη σεζόν

Διαλογισμός σημαίνει πρώτα από όλα χαλάρωση, όμως όσα μπορείς να πετύχεις μαζί του είναι πολύ πιο εντυπωσιακά από αυτό. Στην ουσία δεν αφορά τη συγκέντρωση, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Ούτε και το να εστιάζεις τη σκέψη σου κάπου συγκεκριμένα, αλλά το να κρατάς το νου σου απαλλαγμένο από κάθε σκέψη. Εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις. Κι όμως, ακολουθώντας κάποιες βασικές οδηγίες μπορείς να ξεκινήσεις να πειραματίζεσαι με το διαλογισμό -η εξέλιξη θα έρθει από μόνη της. 

Διαλογισμός για αρχάριους: Οι οδηγίες

Μην κλέβεις

Για να απολαύσει κανείς τα θαυμαστά οφέλη του διαλογισμού είναι απαραίτητο να εξασκείται κάθε μέρα. Ο διαλογισμός είναι σαν τον σπόρο, που με όσο περισσότερη αγάπη και προσοχή τον φροντίζεις τόσο περισσότερο ανθίζει. Ετοιμάσου για την πρώτη μεγάλη βουτιά στον εαυτό σου.

Κάνε διαλογισμό όποτε σε βολεύει

Αυτό που στοχεύει στην κατατρόπωση του στρες χάνει το νόημά του αν γίνει μια ακόμα αγγαρεία μέσα στην καθημερινότητά σου. Δεν είμαστε όλες πρωινοί τύποι σαν την Jennifer Aniston για να ξεκινάμε σταθερά τη μέρα μας με διαλογισμό – αν και είναι πολύ καλή ώρα. Οπότε είναι προτιμότερο να βρούμε την ώρα που βολεύει καλύτερα σύμφωνα με το πρόγραμμά μας, ώστε να είναι ρεαλιστική και όσο το δυνατόν πιο σταθερή. Αν δυσκολεύεσαι να μείνεις συνεπής, σύνδεσε τα 10 λεπτά καθημερινού διαλογισμού με μια δραστηριότητα –για παράδειγμα το ντους, το βούρτσισμα των δοντιών, το ντεμακιγιάζ– δημιουργώντας ένα μικρό τελετουργικό.


Κάθισε αναπαυτικά

Στον καναπέ, στην πολυθρόνα ή στο πάτωμα, βολέψου έτσι ώστε να αισθάνεσαι άνετα, με τα χέρια σου ακουμπισμένα χαλαρά στους μηρούς, την πλάτη αβίαστα ίσια, το λαιμό χαλαρό και το πιγούνι ελαφρώς προς τα μέσα.


Ανάπνεε σωστά

Πάρε πέντε βαθιές και ηχηρές ανάσες εισπνέοντας από τη μύτη και εκπνέοντας από το στόμα. Στην τελευταία εκπνοή κλείσε απαλά τα μάτια και άρχισε να παρατηρείς την αναπνοή σου. Παρατήρησε για λίγο και την κατάσταση του σώματός σου, τη στάση σου, τα χέρια σου που ξεκουράζονται στην ποδιά σου, τα πόδια σου που ακουμπούν στο πάτωμα κ.λπ. Επίσης, αναγνώρισε τις αισθήσεις σου – τι μυρίζεις, τι ακούς, αν κρυώνεις, αν ζεσταίνεσαι.


Σκάναρε το σώμα σου

Στρέψε το νου σου προς τα μέσα και σκάναρε το κορμί σου από την κορυφή έως τα νύχια για 20΄΄ παρατηρώντας οποιαδήποτε ένταση ή δυσάρεστη αίσθηση. Δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι περισσότερο από απλή καταγραφή. Σκάναρέ το ξανά για άλλα 20΄΄, αυτήν τη φορά παρατηρώντας ποια σημεία του σώματός σου νιώθεις χαλαρά και ευχάριστα. Τώρα στρέψε την προσοχή σου στο μυαλό σου. Παρατήρησε όποια σκέψη προκύπτει χωρίς να προσπαθείς να την αλλάξεις. Άφησέ τη να περάσει άκριτα.


Πίσω στην ανάσα

Μην προσπαθήσεις να την αλλάξεις, απλά ακολούθησε την αίσθηση ανόδου και πτώσης που προκαλεί στο σώμα σου. Πώς αυτή η αίσθηση επηρεάζει την κοιλιά, το στήθος, τους ώμους σου ή ό,τι άλλο. Ξεκίνα να μετράς από μέσα σου τις αναπνοές σου –1 με την εισπνοή, 2 με την εκπνοή, 3 με την επόμενη εισπνοή, 4 με την επόμενη εκπνοή κ.ο.κ.– έως το 10. Έπειτα ξεκίνα πάλι από το 1. Είναι απολύτως φυσιολογικό να ξεπετάγονται διάφορες σκέψεις όσο ασχολείσαι με το μέτρημα. Δεν πειράζει.

Η τελειότητα μπορεί να περιμένει

Χρειάζεται χρόνος για να μάθεις να μένεις ανεπηρέαστη από εξωτερικούς και εσωτερικούς περισπασμούς, αλλά αυτή ακριβώς η προσπάθεια είναι και ο ίδιος ο στόχος. Ειδικά στην αρχή, το μυαλό έχει την τάση να ξεφεύγει. Το κλειδί είναι να αφήνεις τις σκέψεις που τον πολιορκούν να περνούν χωρίς να παρασύρουν το νου σου. Κι όταν τον συλλαμβάνεις να περιπλανιέται άσκοπα, δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι για να πειθαρχήσει. Απλά εστίασε ξανά την προσοχή σου στην αναπνοή και αν θυμάσαι τον αριθμό όπου σκόνταψες, συνέχισε το μέτρημα από εκεί.


Μείνε χαλαρή

Μείνε για 20-30΄΄ απλά καθισμένη. Μπορεί να κατακλύζεσαι από σκέψεις και σχέδια ή να νιώθεις ήρεμη και εστιασμένη στο κέντρο σου. Ό,τι κι αν συμβεί, είναι εντάξει. Απόλαυσε τη μοναδική ευκαιρία να αφήσεις το μυαλό σου απλά να υπάρχει ελεύθερο.

Επιστροφή

Παρατήρησε για λίγο και πάλι την κατάσταση του σώματός σου –τη στάση σου, τα χέρια και τα πόδια, τις αισθήσεις σου κ.λπ.–, όπως στην αρχή. Όταν νιώσεις έτοιμη, άνοιξε αργά τα μάτια σου. Είτε το πιστεύεις είτε όχι, μόλις διαλογίστηκες για 10 ολόκληρα λεπτά. Πώς νιώθεις; Είναι διαφορετικά από το πώς ένιωθες πριν διαλογιστείς; Την επόμενη φορά που θα αισθανθείς άγχος και ανησυχία, θυμήσου πόσο χαλαρά και όμορφα ένιωσες ύστερα από αυτά τα 10 λεπτά.

Ιούλιος 2018

>