top article

Την Τρίτη 2 Ιουνίου, τα social media γέμισαν με μαύρα τετράγωνα. Οι εν λόγω δημοσιεύσεις, που τις περισσότερες φορές επισημάνθηκαν ως #BlackoutTuesday ήταν μια ένδειξη αλληλεγγύης στις διαμαρτυρίες ενάντια στη δολοφονία του George Floyd στη ΜινεσόταΥπήρξαν περισσότερες από 28 εκατομμύρια δημοσιεύσεις στο Instagram, ενώ στο κίνημα συμμετείχαν επίσης διαδικτυακές υπηρεσίες όπως το Spotify και η Apple Music. Ο ακτιβισμός στα social media δεν είναι κάτι νέο, αλλά η κλίμακα του #BlackoutTuesday δεν έδειξε μόνο τον σκοπό αλλά και ότι η μέθοδος διαμαρτυρίας είναι τόσο 2020.

Τα μαύρα τετράγωνα εξαπλώθηκαν γρήγορα στο Instagram - από celebrities του Hollywood σε όλο τον κόσμο και το #BlackoutTuesday είχε το momentum του. Δέχτηκε όμως και κριτική. Κριτική για τη χρήση του hashtag #BlackLivesMatter, το οποίο χρησιμοποιούν οι ακτιβιστές για να ενημερώνονται για διαδηλώσεις, οικονομικές δωρεές και για την τεκμηρίωση της φυλετικής βίας από την αστυνομία. Συνδυάζοντας τη ροή του hashtag με τα μαύρα τετράγωνα, η προσοχή ανακατευθύνθηκε στους "σιωπηλούς" ακτιβιστές και μπλόκαρε η συνεχής μετάδοση πληροφοριών, όπως υποστήριξαν κάποιοι. 

Παρά την αντίδραση, ο τεράστιος αριθμός ατόμων σε όλο τον κόσμο που έχουν δημοσιεύσει μαύρα τετράγωνα δείχνει ότι το #BlackoutTuesday είναι μια μορφή πολιτικής έκφρασης που αντηχεί με τη συγκεκριμένη στιγμή του Ιουνίου 2020. Ακόμα κι αν πρόκειται όμως για μια μορφή ακτιβισμού των μη ακτιβιστών, γιατί να μην είναι μια ευκαιρία για εκπαίδευση, διάλογο και αλλαγή;

Μετά τα μαύρα τετράγωνα, άνθρωποι σε όλο τον κόσμο άρχισαν να ενημερώνονται για το πώς μπορούν πραγματικά να συμβάλουν στο κίνημα του Black Lives Matter. Ναι, είναι ένα κίνημα που ξεκίνησε το 2013 και ναι, η δολοφονία του George Floyd είναι απλώς ακόμα μία σταγόνα που κάνει το ποτήρι να ξεχειλίζει, όμως είναι και μια ευκαιρία για δεύτερες ευκαιρίες, ακόμα κι αν μιλάμε μόνο για τα social media. 

Διάβασε επίσης: Ο John Boyega έριξε μία γροθιά στο στομάχι του ρατσισμού

Υπάρχουν οι άνθρωποι που βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή αλλά υπάρχουν κι αυτοί που προσπαθούν να βρουν τη θέση τους σε μια κοινωνία που ξεσηκώνεται. Υπάρχουν αυτοί που έβαλαν το μαύρο τετράγωνο γιατί θέλουν να δείξουν ότι είναι μέσα στα πράγματα και αυτοί που δεν θα το βάλουν ποτέ γιατί είναι ήδη μέσα στα πράγματα. Γι΄αυτούς που τα social media είναι ένα μικρό παράθυρο στο να δηλώσουν "παρόντες" σε αυτή την κρίσιμη για την ανθρωπότητα περίοδο, το επόμενο βήμα είναι να συνεχίσουν να εκπαιδεύονται. Ντοκιμαντέρ, βιβλία, μουσική, οργανισμοί που μάχονται για τα δικαιώματα και τις φυλετικές διακρίσεις είναι μια καλή αρχή. Ο ρατσισμός και η αστυνομική βαρβαρότητα δεν είναι μια μακρινή από τη χώρα μας - και την Ευρώπη γενικότερα - πραγματικότητα. Αυτή τη φορά όμως το ζήτημα είναι οι "μαύρες ζωές". Και όπως πολύ εύστοχα υποστηρίζει ο Seth Rogen, η απάντηση σε όποιον λέει "All Lives Matter", είναι Fuck Off​​​​​​.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

If this is a remotely controversial statement to you, feel free to unfollow me.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Seth (@sethrogen) στις

 

Black artists: Το highlight που μπορείς να δημιουργήσεις στο Instagram

Αν τα social media είναι το βήμα που θέλεις να χρησιμοποιήσεις (και δεν είναι καθόλου μικρό), μπορείς να συμβάλεις στο κίνημα του Black Lives Matter με πολλούς τρόπους. Ανάδειξε και στήριξε τους οργανισμούς που μάχονται ενάντια στο φασισμό και τον ρατσισμό, δώρισε χρήματα, αναδημοσίευσε τους σκοπούς τους, υπόγραψε σε ψηφίσματα. 

Black artists: Το highlight που μπορείς να δημιουργήσεις στο Instagram
@jermcohen

 

Οι μαύροι καλλιτέχνες (μην σκεφτείς μόνο τους moguls του hip - hop) παίζουν σημαντικό ρόλο στην οικονομία των ΗΠΑ. Ανάδειξε τους αγαπημένους, τις μικρές επιχειρήσεις, τις ανεξάρτητες ταινίες και μουσικές παραγωγές, τους σχεδιαστές μόδας και τους make-up artists. Στήριξε τα brands που υποστηρίζουν με τη σειρά τους τους μαύρους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους. Και τέλος, στήριξε τα ελληνικά brands που αφουγκράζονται τα παγκόσμια γεγονότα και παίρνουν κι αυτά μέρος με όποιον τρόπο μπορούν. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Στα stories μας θα μοιραστούμε κάτι το οποίο κι εμείς διαβάσαμε σήμερα για πρώτη φορά στην ολόκληρη μορφή του, την Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του ΟΗΕ. #blacklivesmatter #icantbreathe #raiseawareness #enoughisenough

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Πριγκιπώ • Prigipo (@prigipo) στις

 

Ιούλιος 2018

>