Η Ελένη Στασινοπούλου γράφει στο Publisher's Note της Madame Figaro Νοεμβρίου για την ηλικία στην εποχή της συμπερίληψης.
Κι όμως, γίνονται βήματα. Έχω υπάρξει πολύ επιφυλακτική όσον αφορά τους ισχυρισμούς της σύγχρονης κοινωνίας υπέρ της αποδοχής, της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης. Εννοώ, όντως υπερασπιζόμαστε αυτές τις έννοιες; Είναι κάτι που μας βγαίνει αβίαστα; Έχω πιάσει τον εαυτό μου να αμφισβητεί όλο το κίνημα από μεριάς της μόδας και της ομορφιάς να υποστηρίξει όλο το εύρος σωματότυπων, ηλικιών, φύλων.
Έχω παρατηρήσει συχνά τη νέα γενιά για να δω αν όντως έχει αλλάξει η αντίληψη γύρω από τα θέματα αυτά, χωρίς να κατασταλάζω σε συγκεκριμένα συμπεράσματα. Είναι η κατάρριψη των στερεοτύπων που σχετίζονται με την ηλικία κάτι αληθινό ή πρόκειται απλώς για επιφανειακές κινήσεις μάρκετινγκ;
Είναι όμως κάποιος καιρός (λίγος, όχι πολύς) που βλέπω όντως ότι γίνονται μικρά βήματα, μικρές ανεπαίσθητες αλλαγές στη νοοτροπία μας που οδηγούν σταδιακά σε μεγαλύτερες μετατοπίσεις. Πιάνω σημάδια ότι η συμφιλίωση με τις ρυτίδες πάνω σε ένα πρόσωπο είναι πλέον μέχρι και δεδομένη. Συνειδητοποιώ με ελπίδα ότι πιο απωθητικό φαντάζει ένα πρόσωπο υπερ-ρετουσαρισμένο παρά κάποιο με ατέλειες.
Η φωτογραφία της πάντα υπέροχης Maggie Smith στην καταχώρηση Loewe ήταν μία από τις πιο αναζωογονητικές εικόνες του μήνα που πέρασε. Βραβευμένη με Όσκαρ στα 34, Dame στα 55, η Maggie Smith γίνεται μούσα της μόδας στα 88.
Φωτογραφημένη από τον Juergen Teller, η ηθοποιός φοράει κομμάτια από την pre-collection της Άνοιξης/Καλοκαιριού 2024 και κρατάει μια σειρά από τις περιζήτητες τσάντες του οίκου, μεταξύ των οποίων και η δημοφιλή Puzzle. Πριν από λίγες μέρες ήταν επίσης που στο show Falconeri στο Milano η Philippine Leroy Beaulieu (η Sylvie του Emily in Paris) έκλεψε την παράσταση από ένα σμήνος νεαρών influencers στο photocall μπροστά στα μάτια μου.

Ταυτόχρονα, η Charlotte Rampling δεσπόζει στη νέα καμπάνια της Massimo Dutti και αυτά είναι μόνο λίγα παραδείγματα μεγάλων σε ηλικία γυναικών που παίζουν όλο και συχνότερα πρωταγωνιστικό ρόλο στη βιομηχανία της μόδας.
Για να πάμε λίγο πίσω, η πρωτοβουλία της Céline το 2015, που απαθανάτισε την 80χρονη συγγραφέα Joan Didion, ήταν ένας σπουδαίος καταλύτης δείχνοντας ότι η ηλικία δεν είναι εμπόδιο για την εμφάνιση στις καμπάνιες μόδας. Όλες αυτές οι εικόνες δεν αποθεώνουν απλώς τις ρυτίδες και τα σημάδια του χρόνου, αλλά και δείχνουν ότι αυτά μπορούν να συνυπάρξουν με το στυλ, την κομψότητα.
Βήμα βήμα, εικόνα εικόνα, βρισκόμαστε έτσι όλοι όλο και πιο κοντά σε έναν κόσμο όπου η εικόνα των γυναικών με ρυτίδες και σημάδια του χρόνου είναι εξίσου ευπρόσδεκτη και αποδεκτή, όπως και οποιαδήποτε άλλη εικόνα. Και όλα αυτά με έναν τρόπο που μας υπενθυμίζει ότι η ζωή είναι για να τη ζούμε, με όλες τις ιστορίες που φέρουμε πάνω μας. Τι αισιόδοξο!
Κεντρική Φωτογραφία | Courtesy of Massimo Dutti