Το σπίτι του αρχιτέκτονα Σωτήρη Χαΐνη εξελίχθηκε από ραφείο στρατιωτικών στολών σε ένα ολοζώντανο boheme μοντέρνο διαμέρισμα.
Ο αρχιτέκτονας Σωτήρης Χαΐνης αγαπάει με πάθος τη δουλειά του και αυτό φαίνεται σε όλα τα έργα που φέρουν τη σχεδιαστική του σφραγίδα: κατοικίες, καταστήματα και γραφεία. Εκεί όμως που καταλαβαίνεις πολλά για την προσωπικότητα και την αισθητική του είναι στο σπίτι του.

Λίγο πριν από το 2000 αποφάσισε να εγκατασταθεί στο κέντρο και επέλεξε το χώρο ενός πρώην ραφείου στρατιωτικών στολών στου Ψυρρή, με θέα την Ακρόπολη, την Αρχαία Αγορά και το Λυκαβηττό. Στον πέμπτο όροφο του βιομηχανικού κτιρίου, τα 160 τ.μ. χωρίς κολόνες ήταν ο ιδανικός καμβάς για τον αρχιτέκτονα. Το σχέδιο προέβλεπε τη διατήρηση της συνέχειας του χώρου και την αξιοποίηση της θέας μέσα από τα υπάρχοντα ανοίγματα, καθώς και τη δημιουργία νέων. Έτσι, ο Σωτήρης Χαΐνης διαμόρφωσε έναν ενιαίο χώρο για το σαλόνι, την τραπεζαρία, την κουζίνα και το γραφείο και μετατόπισε τα παράθυρα της πρόσοψης του κτιρίου στο εσωτερικό αντικαθιστώντας τα με μια εξάφυλλη μπαλκονόπορτα. Με αυτό τον τρόπο προέκυψε ένας ημιυπαίθριος χώρος, μια σκεπαστή βεράντα. Εκεί ο αρχιτέκτονας, αντί να κλείσει τις βεράντες και να προσθέσει τα τετραγωνικά μέτρα στο εσωτερικό, λειτούργησε ανάποδα, καθώς ήταν αναγκαίο γι’ αυτόν να έχει ένα χώρο εκτόνωσης όπου θα μπορεί να πίνει τον καφέ ή το ποτό του τα βράδια απολαμβάνοντας τη θέα.

Το loft ανακαινίστηκε για δεύτερη φορά το 2019.Το καθιστικό αναπτύσσεται γύρω από το τζάκι που επενδύθηκε με κεραμικά πλακάκια. Ετερόκλητα στοιχεία συνδυάζονται με μοναδικό τρόπο δημιουργώντας ένα νέο bohème στυλ. Σημείο αναφοράς, το μεγάλο coffee table από ξύλο αφρικανικής καρυδιάς, που σχεδίασε ο ιδιοκτήτης. Ο μπλε καναπές του οίκου Minotti ταιριάζει τέλεια με τις σκανδιναβικές καρέκλες της δεκαετίας του ‘60 και το ντουλάπι – έπιπλα που ανήκαν στην οικογένεια του. Έθνικ χρώμα δίνουν τα χαλιά από το Μαρόκο και την Κωνσταντινούπολη, το οποίο συμπληρώνεται με τα διάφορα αντικείμενα από τα ταξίδια, όπως οι πίπες νερού από τη Σρι Λάνκα και την Ταϊλάνδη αλλά και κινέζικα μικροαντικείμενα και μικροέπιπλα. Έργα cheapart των Μανέτα, Χαβιαρά και Ψυχούλη αλλά και Ισπανών καλλιτεχνών προσθέτουν μια intellectual νότα. Η συνεχώς αυξανόμενη συλλογή αρχιτεκτονικών βιβλίων και συνταγών για γλυκά, που είναι και το πάθος του Σωτήρη Xαΐνη, φιλοξενείται στη βιβλιοθήκη που κατασκευάστηκε από λάμες σιδήρου πακτωμένες στον τοίχο. Τα τροπικά φυτά κατακλύζουν το loft για να του θυμίζουν τις αγαπημένες του εξωτικές χώρες.


Μπροστά ακριβώς από το καθιστικό, σχεδιάστηκε η κουζίνα και η τραπεζαρία που είναι ανοιχτή στο χώρο, αλλά σε υψηλότερο επίπεδο. Το διαφορετικό ύψος εξυπηρετεί την υδραυλική εγκατάσταση της κουζίνας και ταυτόχρονα μεγαλώνει οπτικά το χώρο. Οι ηλεκτρικές συσκευές κρύβονται πίσω από ντουλάπια με επένδυση λευκής λάκας και μοναδική επιφάνεια εργασίας είναι η νησίδα στο κέντρο, που καλύπτεται με ένα φύλλο inox και λειτουργεί από τρεις πλευρές. Το δρύινο τραπέζι είναι του οίκου Linteloo και συνδυάζεται με τις "Plastic Chairs" του ζεύγους Eames. Ο αρχιτέκτονας ήθελε να εντάξει το χρώμα και την τέχνη στο χώρο της τραπεζαρίας και μεταμόρφωσε τον γκρι τοίχο πίσω από το τραπέζι με μια σύνθεση που έδωσε άλλη αίσθηση στο χώρο. Έτσι απέδειξε ότι οι τοίχοι του σπιτιού μπορούν να αντιμετωπιστούν σαν ένα backdrop που αλλάζει και μεταμορφώνει το χώρο ανάλογα με την διάθεση.



Πίσω από την κουζίνα, ένα περιστρεφόμενο διαχωριστικό –το μοναδικό στο σπίτι– απομονώνει το βεστιάριο και το υπνοδωμάτιο με την υπέροχη θέα στο Βράχο της Ακρόπολης. Το λουτρό που είναι en-suite στην κρεβατοκάμαρα έχει ντυθεί με λεπτές λωρίδες από Pietra Serena. Ένα σπίτι που εξελίσσεται ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις στο interior και τις εμπειρίες του ιδιοκτήτη του.
