October 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Life

Ένας φτερωτός ταύρος στον εξωτερικό χώρο του Μουσείου Ακρόπολης

Ένας φτερωτός ταύρος στον εξωτερικό χώρο του Μουσείου Ακρόπολης Photography: Natalia Tsoukala | Courtesy of The Acropolis Museum, NEON & the artist

Ο σπουδαίος καλλιτέχνης παρουσιάζει το δεύτερο μέρος της τριλογίας "Michael Rakowitz & Ancient Cultures", μια γλυπτική εγκατάσταση με τίτλο "Lamassu of Nineveh" στον χώρο του Μουσείου.

Δεν είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ποιο ακριβώς ζώο της σημερινής εποχής θυμίζει περισσότερο το σχεδόν θεόρατο Lamassu – προσεγγίζει τα 6 μέτρα σε ύψος και τον αριθμό 4 στην ίδια μονάδα μέτρησης σε μήκος – το οποίο αγέρωχα στέκεται εδώ και μερικές ημέρες στον εξωτερικό χώρο στη δυτική πλευρά του Μουσείου Ακρόπολης. Άλλωστε, η σύγχρονη τέχνη επιδέχεται διαφορετικών, περισσότερο ελεύθερων, ερμηνειών

Διαβάστε Επίσης

Με δυναμική όψη, εκείνη της σιγουριάς που προστατεύει από ανεπιθύμητους εισβολείς, τα επιβλητικά Lamassu λειτουργούσαν ως φύλακες στις πύλες της Νινευής, της ξακουστής πρωτεύουσας της αυτοκρατορίας των Ασσυρίων. Το ημερολόγιο τότε έγραφε 700 π.Χ. Σαν άλλο ταξίδι στον χρόνο, ο καλλιτέχνης Michael Rakowitz – ως δεύτερο κεφάλαιο της συνεργασίας του με το Μουσείο Ακρόπολης και τον πολιτιστικό οργανισμό NEON – δημιούργησε ένα σύγχρονο Lamassu, μία γλυπτική εγκατάσταση της οποίας τα ερείσματα συναντώνται στο βαθύ παρελθόν αλλά η εμφάνισή του εμπνέεται από την τέχνη του παρόντος. 

Photography: Natalia Tsoukala | Courtesy of The Acropolis Museum, NEON & the artist
Photography: Natalia Tsoukala | Courtesy of The Acropolis Museum, NEON & the artist

Το Lamassu of Nineveh (2018) αποτελεί ανάθεση για το The Fourth Plinth της πλατείας Τραφάλγκαρ του Λονδίνου. Είναι φτιαγμένο από κονσέρβες σιροπιού χουρμά από το Ιράκ μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015, όταν το ISIS το κατέστρεψε μαζί με αντικείμενα στο κοντινό Μουσείο της Μοσούλης. Οι κονσέρβες αυτές αντιπροσωπεύουν την άλλοτε ξακουστή στο είδος ιρακινή βιομηχανία που αποδεκατίστηκε, καθώς και τις ανθρώπινες, οικονομικές και οικολογικές καταστροφές που προκάλεσαν οι πόλεμοι του Ιράκ και τα επακόλουθά τους. Μέσα από τα αντικείμενα, ο Rakowitz κάνει μνεία στους ανθρώπους που ζουν μαζί τους και στις ιστορίες τους. Το Lamassu "επανεμφανίζεται" και εξακολουθεί να έχει τον προστατευτικό του ρόλο ως φύλακας στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. 

Photography: Natalia Tsoukala | Courtesy of The Acropolis Museum, NEON & the artist
Photography: Natalia Tsoukala | Courtesy of The Acropolis Museum, NEON & the artist

Η πίσω όψη του Lamassu διέθετε μια σφηνοειδή επιγραφή που δεν ήταν ορατή στους θεατές καθώς ήταν εντοιχισμένη στον τοίχο της πύλης Nergal. Εδώ, στην αποσπασμένη και μετατοπισμένη κατάστασή του, η σφηνοειδής επιγραφή είναι εκτεθειμένη και μεταφράζεται ως εξής: "Ο Sennacherib, βασιλιάς του κόσμου, βασιλιάς της Ασσυρίας, έβαλε το (εσωτερικό) και το εξωτερικό τείχος της Νινευή να χτιστούν εκ νέου και να υψωθούν τόσο ψηλά όσο το βουνό/τα βουνά".

Photography: Natalia Tsoukala | Courtesy of The Acropolis Museum, NEON & the artist
Photography: Natalia Tsoukala | Courtesy of The Acropolis Museum, NEON & the artist

Η θέση του Lamassu of Nineveh (2018) στον περιβάλλοντα χώρο του Μουσείου Ακρόπολης το φέρνει σε συνομιλία τόσο με την ανασκαφή και την αρχαία πόλη που απλώνεται στη βάση του Μουσείου, όσο και με το σύγχρονο κτίριό του, με το βράχο της Ακρόπολης που δεσπόζει με τα μνημεία του καθώς και με το αστικό τοπίο. Μία ενδιαφέρουσα σύμπραξη σύγχρονης και αρχαίας τέχνης, η οποία, σε αντίθεση με την έκθεση του ίδιου δημιουργού η οποία παρουσιάζεται μέχρι και τις 31 Οκτωβρίου εντός του Μουσείου, ξεκινά από τον προαύλιο χώρο του. Η τριλογία θα ολοκληρωθεί στο Παλαιό Μουσείο της Ακρόπολης.

BEST OF NETWORK