Η ταλαντούχα print designer παρουσιάζει την πρώτη συλλογή μεταξωτών μαντηλιών
Βοτανικά σχέδια τυπωμένα πάνω σε μεταξωτά μαντήλια ξυπνούν τις πιο γλυκές αναμνήσεις και δημιουργούν επιθυμίες για να αποκτήσεις καινούργιες. Στην πρώτη της συλλογή, “Botanical Renaissance”, η print designer Ελένη Μαλάμη αφήνει τη δημιουργικότητά της να ξεχειλίσει, αφήνοντάς μας με τις καλύτερες εντυπώσεις. Η Ελένη άφησε πίσω της την Αθήνα στα 17 της για να ξεκινήσει τις σπουδές της στην Αγγλία. Το 2011, ολοκλήρωσε το πτυχίο της στο Σχέδιο Μόδας με Μάρκετινγκ στο Central Saint Martins και έκτοτε δουλεύει στην L. K. Bennett, όπου σταδιακά εξελίχθηκε σε print designer της εταιρείας.
.jpg?maxwidth=800)
Όπως θα μου πει η ίδια, η απόφασή της να ασχοληθεί με τα αξεσουάρ δεν αποτέλεσε μέρος κάποιου πλάνου, αλλά ήταν μία αυθόρμητη κίνηση, οδηγημένη από το ένστικτό της. «Θα έλεγα ότι, ναι, τα αξεσουάρ είναι κάτι που τελικά με ενδιαφέρει περισσότερο, και που κι εγώ η ίδια αγοράζω με περισσότερη ευχαρίστηση και μεγαλύτερο budget από ότι τα ρούχα». Στη συλλογή “Botanical Renaissance”, η Ελένη εμπνέεται από τα βοτανικά σχέδια, μία ιδιαίτερα παραδοσιακή τεχνική απεικόνισης λουλουδιών και άλλων φυτών με χαρακτηριστική λεπτομέρεια και φωτογραφική ακρίβεια. «Στόχος μου ήταν να αναδημιουργήσω κάτι το διαχρονικό με το δικό μου στίγμα παίζοντας με τα όρια ανάμεσα στην παράδοση και τη σύγχρονη κουλτούρα, ανακυκλώνοντας παλιά μέσα και συνδυάζοντας τα με νέα».
.jpg?maxwidth=800)
«Δουλεύω περίπου ένα χρόνο πάνω σε αυτή τη συλλογή και μέχρι στιγμής το δημιουργικό κομμάτι έχει τρέξει πολύ ομαλά. Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι το στάδιο που βρίσκομαι αυτή τη στιγμή όπου προσπαθώ να δημιουργήσω ένα κοινό, ιδιαίτερα στο τομέα της χονδρικής. Επίσης το να εργάζομαι για τον εαυτό μου αλλά και για κάποιον άλλο παράλληλα κάποιες στιγμές είναι εξαντλητικό. Έχω αποκομίσει πάρα πολλά, ωστόσο, από τη συνεργασία μου με τη L.K. Bennett. Είναι γεγονός ότι το να δουλεύεις για μια εμπορική μάρκα σε περιορίζει στο δημιουργικό κομμάτι, παράλληλα όμως μαθαίνεις πώς να σχεδιάζεις με περιορισμούς και κανόνες, πώς να σέβεσαι τον πελάτη σου αλλά και το budget σου. Επίσης, μαθαίνεις να διεκδικείς τη θέση σου».
.jpg?maxwidth=800)
«Θαυμάζω παρά πολλούς ανθρώπους. Ωστόσο, αποφεύγω να χρησιμοποιώ τη λέξη πρότυπο διότι ο καθένας είναι διαφορετικός και μοναδικός και η σύγκριση ή ταύτιση δεν είναι απαραίτητα μια εποικοδομητική διαδικασία. Υπάρχει χώρος στην αγορά, αλλά για λίγους, καθώς είναι παρά πολύ περιορισμένη. Για να επιβιώσει κανείς σε βάθος χρόνου πρέπει να μετατρέψει ένα προϊόν πολυτέλειας σε αναγκαίο και για να το επιτύχει κανείς αυτό χρειάζεται υπομονή, επιμονή και σκληρή δουλειά. Η Ελλάδα θα είναι πάντα σημείο αναφοράς για μένα και ήδη συνεργάζομαι με δύο καταστήματα στην Αθήνα. Στο μέλλον θα ήθελα να κάνω και την παραγωγή μου εκεί. Όσο για μένα, ιδανικά θα ήθελα να ζω μεταξύ των δύο χωρών, η καθεμία μου προσφέρει κάτι διαφορετικό και το άθροισμα είναι το τέλειο».
www.elenimalami.com