Από το φουλάρι του Alexander McQueen με το μοτίβο της νεκροκεφαλής, μέχρι το T-shirt J’adore Dior, μια σειρά από iconic αντικείμενα επιστρέφουν ξανά στην γκαρνταρόμπα μας.
Η νοσταλγία είναι πυρηνικό κομμάτι της μόδας και σε κάθε εποχή υπάρχει μία καλή αφορμή να την ενισχύσει. Στην κρίση, ήταν το καταφύγιο σε περιόδους που φάνταζαν καλύτερες, αν και ήταν απλώς εξιδανικευμένες. Στην πανδημία, ήταν η ανάγκη της επιστροφής σε μία απλότητα και πλέον είναι η εμμονή της Gen Z με την πρώιμη ψηφιακή εποχή, τα 00s. Τη δεκαετία του 2000, τα απόνερα του αναλογικού κόσμου, φανταζόμασταν με μία έντονη δόση ρετροφουτουρισμού πώς μπορεί να μοιάζει το (άμεσο) μέλλον της ψηφιακής επανάστασης.
Την αισθητική εκείνης της εποχής επανεφευρίσκει σήμερα η γενιά που τότε μόλις ερχόταν στη ζωή. Ακούει στο όνομα Y2K και ενώ έχει κάνει δειλά - δειλά την εμφάνισή της εδώ και κάποια λίγα χρόνια, φέτος, φαίνεται να γιγαντώνεται μέσα από pop icons, όπως η Charlie XCX και η Lorde που θυμούνται τις μέρες που όλα τα συναισθήματά μας μετουσιώνονταν σε ένα moodboard στο Tumblr, αλλά και την επιστροφή εμβληματικών fashion items που άφησαν εποχή τη συγκεκριμένη δεκαετία.
6 iconic Υ2Κ items που επιστρέφουν
Το Skull Scarf του Alexander McQueen

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη συλλογή S/S 2003 και ενσάρκωσε άψογα τη σκοτεινή ρομαντικότητα και την επαναστατική φινέτσα που χαρακτήριζε τον Lee McQueen. Το μοτίβο της νεκροκεφαλής έγινε γρήγορα δήλωση ατομικότητας και τόλμης, φορεμένο από supermodels, σταρ της pop κουλτούρας και fashion insiders - ενώ αντιγράφηκε ανελέητα δίνοντας την ευκαιρία στους απανταχού έφηβους του πλανήτη που περνούσαν την emo εποχή τους να υιοθετήσουν ένα κομμάτι fashion ιστορίας - ακόμα και αν δε το γνώριζαν.
Η Kate Moss και η Sienna Miller το φορούσαν σχεδόν καθημερινά. Ήταν η εποχή των IT-girls και των paparazzi, και το φουλάρι έγινε σήμα κατατεθέν μιας αβίαστα cool αισθητικής. Έγινε statement – και σύμβολο ενός ατίθασου, εναλλακτικού στιλ. Σήμερα, δύο δεκαετίες αργότερα, το φουλάρι επιστρέφει δυναμικά. Είτε συνδυασμένο με αυστηρό tailoring είτε ριγμένο ανέμελα πάνω από ένα απλό outfit, παραμένει αιχμηρό, ασυμβίβαστο.
Η ζώνη με το Diesel logo

Η ζώνη με το χαρακτηριστικό logo της Diesel είναι το απόλυτο Y2K relic: μια έντονη, λίγο επιδεικτική αλλά ακαταμάχητα cool λεπτομέρεια. Ήταν το αξεσουάρ που φορούσαν πάνω από χαμηλόμεσα τζιν και slinky φορέματα όλες οι starlets του 2000 — από την Britney Spears μέχρι την Christina Aguilera. Σήμερα, το comeback της Diesel, χάρη στον Glenn Martens, έφερε ξανά στο προσκήνιο το unapologetic logo dressing. H ζώνη φοριέται ξανά όχι με ειρωνεία αλλά με ανανεωμένο fashion flair, πάνω από oversized σακάκια ή slouchy παντελόνια, και φωνάζει με αυτοπεποίθηση πως το streetwear των 00s δεν είπε την τελευταία του λέξη.
Τα YSL Tribute πέδιλα

Δεν υπήρχε red carpet στα τέλη των 00s χωρίς ένα ζευγάρι Tribute. Τα εμβληματικά πέδιλα του Saint Laurent —σχεδιασμένα από τον Stefano Pilati— συνδύαζαν θηλυκότητα και δυναμισμό σε απόλυτη ισορροπία. Το διακριτικό crossover design, ο chunky πάτος και η αδιαπραγμάτευτη κομψότητα τα καθιστούν timeless και απόλυτα συμβατά με το νέο power dressing. Σήμερα, βλέπουμε τα Tribute να επανέρχονται με νέα δυναμική, φορεμένα με pencil φούστες, midi φορέματα ή denim, ως φόρος τιμής σε μια εποχή που το ύψος στα παπούτσια δεν ήταν ποτέ αρκετό — και το στιλ ποτέ διακριτικό, ενώ αποτελούν από τα best seller των μεγάλων πλατφορμών μεταπώλησης πολυτελών ειδών.
Το J’adore Dior T-shirt

Ήταν κάτι παραπάνω από μπλουζάκι. Ήταν φεμινιστική δήλωση, pop culture αντικείμενο και fashion moment ταυτόχρονα. Σχεδιασμένο από τον John Galliano για τον οίκο Dior, το J’adore Dior tee φορέθηκε από την Gisele, την Paris Hilton, την Britney, τη Sarah Jessica Parker στην δεύτερη ταινία Sex and the City, έγινε meme, statement και cult. Σήμερα, επανέρχεται με τον ίδιο tongue-in-cheek ρομαντισμό στην τελευταία Ready-to-Wear συλλογή της Maria Grazia Chiuri για τον οίκο Dior προτού αναλάβει καθήκοντα ο Jonathan Andersson.
Η Chloé Paddington Bag

Ήταν η IT bag που πυροδότησε το φαινόμενο της λίστας αναμονής. Σχεδιασμένη από την Phoebe Philo για την Chloé το 2005, η Paddington συνδύασε τη γαλλική ανεμελιά με το glam των 00s: oversized, μαλακή, με το χαρακτηριστικό λουκέτο και τις χρυσές λεπτομέρειες, ήταν το σύμβολο της boho-luxe εποχής. Από την Kate Bosworth και τη Lindsay Lohan, μέχρι τις αδερφές Olsen, η Paddington έγινε instant cult. Η επιστροφή της από τη νέα creative director του οίκου, Chemena Kamali για τη σεζόν F/W 25, συμπίπτει με τη νέα επιθυμία για τσάντες με χαρακτήρα.
Η LV Speedy bag

Η Louis Vuitton Speedy —ειδικά σε εκδοχές με το multicolor monogram του Takashi Murakami— ήταν το απόλυτο eye-catcher των 00s. Συνώνυμη με το It-girl status και με τις πιο φωτογραφημένες εμφανίσεις στα περιοδικά της εποχής, ήταν η τσάντα που κάθε fashion-savvy κορίτσι ήθελε να έχει. Σήμερα, στο πλαίσιο της ευρύτερης αναβίωσης της logomania και των collabs, η Speedy επιστρέφει, όχι μόνο ως vintage trophy αλλά και σε νέες εκδόσεις. Η νέα συλλογή Louis Vuitton x Takashi Murakami επαναπροσδιορίζει τις χαρακτηριστικές δημιουργίες του οίκου ζωντανεύοντας εμβληματικά items, ανάμεσά τους φυσικά και η Speedy με την παιχνιδιάρικη, art pop διάθεση που χαρακτηρίζει τον καλλιτέχνη.