top article

Η ζάχαρη είναι ένα από τα συστατικά που υπονομεύει την καλή μας υγεία. Έχει συνδεθεί με μια σειρά χρόνιων παθήσεων και, από το 2015, η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας εξέδωσε νέες κατευθυντήριες γραμμές που συμβουλεύουν τους ενήλικες να μειώσουν την πρόσληψη πρόσθετης ζάχαρης σε λιγότερο από το 10% της "συνολικής πρόσληψης ενέργειάς" τους, σημειώνοντας ότι αν μειωθεί σε λιγότερο από 5%, θα ήταν ακόμα καλύτερα για την υγεία.

Μιας και η ζάχαρη όμως φαίνεται να προστίθεται σχεδόν στα πάντα, οι παραπάνω οδηγίες μοιάζουν σχεδόν αδύνατες. Ή μήπως όχι; Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να βγάλεις (ή να μειώσεις σε μεγάλο βαθμό) με ευκολία τη ζάχαρη από τη διατροφή σου. 

Φτιάξ'το μόνη σου

Σίγουρα θέλει να αφιερώσεις λίγο παραπάνω χρόνο - από το να διαλέξεις απλά συσκευασία από το super market - αλλά φτιάχνοντας τις δικές σου σάλτσες και σος γνωρίζεις ότι δεν έχει (ή έχει λιγότερη) ζάχαρη. Δεν χρειάζεσαι ζάχαρη σε ένα dressing για τη σαλάτα ή μία σάλτσα ντομάτας για τα μακαρόνια σου. 

Μπορείς επίσης να επιλέγεις σάλτσες και καρυκεύματα χωρίς προσθήκη ζάχαρης, αλλά τείνουν να κοστίζουν λίγο περισσότερο από τα προϊόντα που περιλαμβάνουν ζάχαρη.

Μείωσε την ποσότητα στον καφέ ή το τσάι σου

Το να κόψεις τελείως τη ζάχαρη από τα ροφήματά σου είναι σίγουρα μία δυναμική κίνηση, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο. Προσπάθησε να μειώσεις σταδιακά την ποσότητα ζάχαρης στον καφέ ή το τσάι βάζοντας λίγο λιγότερη κάθε φορά. Θα δώσεις στον εαυτό σου χρόνο για να προσαρμοστεί στην καινούργια γεύση και τελικά μπορεί να απαλλαγείς τελείως από τη ζάχαρη.

Απόφυγε τα τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά

Μερικές φορές το αποτέλεσμα είναι το αντίθετο από αυτό που επιθυμείς καθώς πολλά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά είναι γεμάτα ζάχαρη.

Μάθε να διαβάζεις τις ετικέτες

Με το να γνωρίζεις τι πρέπει να αναζητήσεις σε μια ετικέτα, μειώνεις σημαντικά τη λήψη σακχάρων, καθώς η ζάχαρη μπορεί να αναγράφεται στις ετικέτες τροφίμων με πολλές διαφορετικές μορφές. Κάνοντας την έρευνά σου και αναγνωρίζοντας τα διαφορετικά συστατικά που μπορεί να υποδεικνύουν προστιθέμενη ζάχαρη, θα μειώσεις με επιτυχία την πρόσληψή της. 

Κάνε αλλαγές στο πρωινό

Τα δημητριακά, το γιαούρτι και το φυτικό γάλα μπορούν να αποτελέσουν μεγάλες πηγές κρυμμένης ζάχαρης, οπότε ίσως θα πρέπει να κάνεις κάποιες αλλαγές στο πρωινό. Επίλεξε γάλα χωρίς προσθήκη ζάχαρης, απόφυγε τα επιδόρπια γιαουρτιού και προτίμησε την αυθεντική εκδοχή του και διάβαζε τα συστατικά των δημητριακών. Θα μπορούσες επίσης να εμπλουτίσεις τις επιλογές σου με αυγά, τα οποία είναι γεμάτα πρωτεΐνες, που θα σε κρατήσουν περισσότερο χορτάτη.

Αντικατέστησε τα αναψυκτικά με νερό

Αν καταναλώνεις αρκετά αναψυκτικά τότε λαμβάνεις ζάχαρη χωρίς κανέναν απολύτως λόγο. Αντί να επιλέξεις τις επιλογές χωρίς ζάχαρη, προτίμησε κατευθείαν το νερό. 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>