top article

Η γυμναστική στο σπίτι έχει πολλά πλεονεκτήματα -με σημαντικότερο ότι μπορείς να γυμνάζεσαι όποτε έχεις κέφι, χρόνο και διάθεση, Εάν θέλεις όμως να εξασφαλίσεις τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα στο σώμα σου, θα πρέπει να επιλέξεις σωστά το είδος της άσκησης με το οποίο θα ασχοληθείς, ανάλογα με την ώρα της ημέρας που θέλεις αφιερώσεις στη γυμναστική.

Οι προτάσεις μας απαιτούν πολύ λίγο από το χρόνο σου αλλά είναι επιλεγμένες έτσι ώστε να σου δίνουν την απαραίτητη ενέργεια, να βελτιώνουν τη διάθεσή σου και να σε βοηθούν να αποκτήσεις μια άψογη σιλουέτα. Διαλέγεις και παίρνεις ή -ακόμα καλύτερα- συνδυάζεις δύο ή περισσότερα από αυτά τα είδη μέσα στη μέρα.

Το πρωί: Κάνε ένα σύντομο πρόγραμμα 7-10 λεπτών για όλο το σώμα

Εάν γυμνάζεσαι μόλις ξυπνάς το πρωί, διάλεξε κάτι σύντομο ώστε να μην αγχωθείς ότι θα κλέψει χρόνο από τις υπόλοιπες δραστηρίοτητες που έχεις να κάνεις μέσα στη μέρα. Το κλειδί είναι να περιέχει ασκήσεις που τονώνουν όλο το σώμα. Έτσι, θα γυμνάσεις όλους τους βασικούς μυς με το "καλημέρα" και θα ξεκινήσεις γεμάτη ζωντάνια και ενέργεια για ό,τι άλλο έχεις να κάνεις. Επιπλέον, ένα σύντομο πρόγραμμα γυμναστικής το πρωί βοηθάει να πάρει μπροστά ο μεταβολισμός σου για να καις περισσότερες θερμίδες μέσα στην ημέρα. Σίγουρα αξίζει να βάλεις το ξυπνητήρι σου να χτυπήσει δέκα λεπτά νωρίτερα, σωστά;

Το μεσημέρι: 20 λεπτά περπάτημα

Το περπάτημα είναι ίσως η πιο παραγνωρισμένη από τις ασκήσεις. Ακριβώς επειδή είναι κάτι που κάνουμε "φυσικά", χωρίς να πρέπει να καταβάλλουμε κάποια προσπάθεια, συχνά έχουμε την αίσθηση ότι δεν μας γυμνάζει αρκετά. Κι όμως, είναι ό,τι καλύτερο τόσο για να χάσεις βάρος όσο και για να σμιλεύσεις ολόκληρο το σώμα. Ο λόγος είναι ότι στο περπάτημα συμμετέχουν όλες οι αρθρώσεις από τους ώμους μέχρις τους αστραγάλους. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε βήμα δουλεύουν όλοι οι μύες. Ειδικότερα, γυμνάζονται και οι τρεις μύες των γλουτών, με αποτέλεσμα να τονώνονται και να ανορθώνονται. Αντίθετα, άλλες μορφές άσκησης, όπως η αεροβική άσκηση, το τρέξιμο ή το ποδήλατο, δεν απαιτούν όλο αυτό το φάσμα που προϋποθέτει το περπάτημα.

Μπορείς είτε να βγεις έξω για ένα 20λεπτο περίπατο, είτε να περπατήσεις στο διάδρομο (αν διαθέτεις). Εναλλακτικά, μπορείς να "περπατήσεις" και μέσα στο σπίτι, σημειωτόν, δηλαδή μιμούμενη τις κινήσεις που κάνεις όταν περπατάς, αλλά χωρίς να μετακινείσαι.

Το απόγευμα: 5 λεπτά τόνωση για περισσότερη ενέργεια

Εάν είσαι από αυτούς που νιώθουν υπνηλία το απόγευμα ή την έντονη ανάγκη να φάνε κάτι γλυκό για να ανακτήσουν τη χαμένη ενέργεια, αυτή είναι η λύση που ζητάς. Το ζητούμενο είναι να αυξήσεις τους καρδιακούς παλμούς για να τονωθεί η κυκλοφορία του αίματος που θα σε κάνει να νιώθεις γεμάτη ζωντάνια.

Εάν μέχρι εκείνη την ώρα είσαι καθισμένη σε ένα γραφείο, σήκω όρθια και βάλε όλο το σώμα σου σε κίνηση: κάνε κύκλους με τα χέρια, βγάλε τα παπούτσια και κάνε άρσεις στις μύτες των ποδιών, κάνε μερικά σκουότ και διπλώσεις της μέσης για να τεντωθείς καλά. Κάντο μόνο για 5 λεπτά και θα διαπιστώσεις πόσο αναζωογονημένη θα αισθανθείς! Επιπλέον, θα ξεκινήσεις ξανά να καις θερμίδες. Όταν είμαστε καθισμένοι για πολλή ώρα, το σώμα διαπιστώνοντας ότι δεν υπάρχει κίνηση, μπαίνει σε λειτουργία "συντήρησης" και ρίχνει τους ρυθμούς της καύσης θερμίδων. Ένα διάλειμμα με λίγη κίνηση θα του δώσει το έναυσμα να βάλει πάλι μπρος στο μεταβολισμό.

Το βράδυ: 1 ώρα γυμναστική για όλο το σώμα

Αφού τελειώσεις τις υπόλοιπες υποχρεώσεις της ημέρας είναι η ιδανική στιγμή για να αφιερώσεις χρόνο στο σώμα σου. Προς το βράδυ, η θερμοκρασία του σώματος είναι ελαφρώς αυξημένη, που σημαίνει ότι οι μύες είναι πιο ζεστοί και είσαι περισσότερο ευλύγιστη. Τέλος, αφήνοντας το βασικό πρόγραμμα της γυμναστικής για το βράδυ, εξασφαλίζεις καλύτερη ποιότητα ύπνου.

 

 

 

Ιούλιος 2018

>