Από την Amy στον Bowie

.jpg?maxwidth=800)
Cobain: Montage of Heck
“Το IN-EDIT πραγματοποιήθηκε πρώτη φορά στη Βαρκελώνη το 2003, εκεί το παρακολούθησαν κάποιοι από εμάς το 2013 και η σκέψη ήταν: γιατί όχι και στην Ελλάδα; Έτσι, τον Απρίλιο του 2014, το IN-EDIT Festival διοργανώθηκε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη. Αν και αρχικά υπήρχαν δισταγμοί για το εάν το είδος του μουσικού ντοκιμαντέρ είναι εξεζητημένο, η ανταπόκριση του κοινού της Θεσσαλονίκης ήταν τέτοια που την επόμενη χρονιά το IN-EDIT διοργανώθηκε σε δύο εκδόσεις: στην Αθήνα το Φεβρουάριο και στη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο. Έτσι θα γίνει και φέτος: 24-28 Φεβρουαρίου το IN-EDIT θα είναι στην Αθήνα και 7-13 Απριλίου, στη Θεσσαλονίκη, ενώ παράλληλα δουλεύουμε την πιθανότητα να διοργανωθούν και κάποια “One Hit Wonder”, σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, που ουσιαστικά σημαίνει προβολές του IN-EDIT, για μία ή δύο ημέρες” μας εξηγεί η ομάδα, η οποία δηλώνει γοητευμένη από τις μετακινήσεις και εξαπλώνεται από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Γκρενόμπλ και το Βερολίνο.
Συνέχεια στη σελίδα 2
“Μπορεί η εταιρία να έχει έδρα στη Θεσσαλονίκη αλλά κατά την ίδρυσή της οι άνθρωποι που την απαρτίζουν, ήταν διάσπαρτοι σε πόλεις της Ευρώπης: Θεσσαλονίκη, Γκρενομπλ, Βαρκελώνη, Βερολίνο. Και έτσι κάπως είναι μέχρι σήμερα.. Η βάση μας είναι στη Θεσσαλονίκη, αλλά είναι πάντα ζητούμενο και σε προσωπικό επίπεδο αλλά και σε επαγγελματικό, το να μετακινούμαστε”.
Όταν η μουσική συναντά τον κινηματογράφο
“Το IN-EDIT είναι το φεστιβάλ στο οποίο η μουσική και ο κινηματογράφος, συναντιούνται στην πιο ειλικρινή τους μορφή: το ντοκιμαντέρ, που είναι ένα μάλλον αδικημένο κινηματογραφικό είδος και στην Ελλάδα και στον κόσμο. Στόχος του λοιπόν, είναι να πει ιστορίες για τη μουσική, που όμως είτε δεν έχουν ειπωθεί ποτέ, είτε ειπώθηκαν με τρόπο που απέχει από την πραγματικότητα. Το IN-EDIT όμως δεν είναι μόνο ένα φεστιβάλ. Είναι ένα συνεχώς διευρυνόμενο παγκόσμιο δίκτυο, το οποίο δραστηριοποιείται σήμερα σε περισσότερες από δέκα χώρες και σαν στόχο έχει την ανταλλαγή μουσικών και εικόνων ανάμεσα στις χώρες αυτές” προσθέτει η ομάδα της Parenthesis και συμπληρώνει:
.jpg?maxwidth=800)
Amy
“Το φεστιβάλ τα πρώτα χρόνια, είχε σαν σκοπό να εξασφαλίζει τις πρεμιέρες όλων των μουσικών ντοκιμαντέρ. Με τα χρόνια όμως, η παραγωγή μουσικών ντοκιμαντέρ αυξήθηκε εντυπωσιακά, οπότε αναγκαστικά έπρεπε να μπουν κριτήρια επιλογής και μάλιστα αυστηρά! Ζητούμενο είναι πάντα εκτός από τις ιστορίες για σπουδαίους μουσικούς, να προβάλλονται και ντοκιμαντέρ για μουσικές ή μουσικούς με τα οποία το κοινό δεν είναι τόσο εξοικειωμένο. Επιπλέον, ντοκιμαντέρ που ξεχώρισαν τα προηγούμενα χρόνια, ήταν το 20 feet from stardom (που πήρε και το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ το 2014) και παρουσιάζει τις γυναικείες φωνές που έκαναν φωνητικά στους πιο γνωστούς τραγουδιστές, χωρίς ποτέ να βγουν στο φως των προβολέων και το Muscle Shoals, που είναι η ιστορία ενός στούντιο ηχογράφησης του αμερικανικού Νότου. Τέτοια ντοκιμαντέρ, γυρισμένα πραγματικά στο παρασκήνιο της μουσικής βιομηχανίας, είναι αυτά που παρουσιάζουν όλη την ουσία της”.

The Sacred Triangle; Bowie, Iggy & Lou 1971-73

They Will Have to Kill Us First: Malian Music in Exile
“Η φετινή διοργάνωση έχει πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσες ιστορίες: πέρα από την Amy, το ντοκιμαντέρ που έχει πάρει φέτος κάθε βραβείο στην κατηγορία του ντοκιμαντέρ, οι Backstreet Boys, ο James Brown, o Lemmy, οι REM, o Kurt Cobain αλλά και ο David Bowie και οι Daft Punk, περνούν από την οθόνη του ΑΣΤΟΡ για να αφηγηθούν τις ιστορίες τους. Το ντοκιμαντέρ όμως που μάλλον ξεχωρίζει είναι το Malian Music in Exile. Πρόκειται για την ιστορία των μουσικών από το Μάλι, οι οποίοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους όταν στην εξουσία ανέβηκαν εξτρεμιστές ισλαμιστές, αλλά συνέχιζαν να παίζουν μουσική -εξόριστοι πια-, όχι μόνο για να εκφραστούν αλλά και για να επιβιώσουν. Είναι ένα πραγματικά συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ, που αποτυπώνει τη δύναμη της μουσικής σε όλο της το μεγαλείο”.
Info
IN-EDIT GREECE 2016 ATHENS EDITION
24-28 Φεβρουαρίου
κινηματογράφος ΑΣΤΟΡ Σταδίου 28 (είσοδος από στοά Κοραή)
www.in-edit.gr
www.facebook.com/InEditGreece