top article

Αν η καθημερινότητά σου είναι γεμάτη από υποχρεώσεις, άγχος και πολλές δραστηριότητες, είναι φυσικό να αναζητάς τρόπους να χαλαρώσεις στον ελεύθερο χρόνο σου.

Κι ενώ μια από τις δημοφιλέστερες προτάσεις για το σκοπό αυτό είναι ο διαλογισμός, είναι μάλλον δύσκολο να αφήσεις το μυαλό σου τόσο ελεύθερο αν δεν έχεις έστω στην αρχή κάποια καθοδήγηση. Αντί να ξοδεύεις λοιπόν το χρόνο σου προσπαθώντας να επιτύχεις την πολυπόθητη χαλάρωση, διάβασε παρακάτω για τις 5 δραστηριότητες που θα σε βοηθήσουν να αφεθείς, να ξεκαθαρίσεις τις σκέψεις σου και να καλλιεργήσεις τη δημιουργικότητά σου. 

Γράψιμο

Το να αποτυπώνεις τις σκέψεις σου ελεύθερα στο χαρτί, χωρίς να προσέχεις τη δομή ή τη σωστή σύνταξη μπορεί να είναι απελευθερωτικό και να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις. Σχετική έρευνα έδειξε ότι εκείνοι που έγραφαν για γεγονότα που τους άγχωναν, τους στεναχωρούσαν ή τους φόρτιζαν συναισθηματικά παρατήρησαν βελτίωση στη φυσική και την πνευματική τους κατάσταση. Το γράψιμο είναι κατάλληλο ακόμη και αν έχεις περιορισμένο χρόνο- 15 με 20 λεπτά αρκούν για να δεις διαφορά. 

Τεχνικές αναπνοής

Μια εναλλακτική λύση στο διαλογισμό, που οδηγεί σε παρόμοια αποτελέσματα, είναι η εκμάθηση διαφορετικών τεχνικών αναπνοής που βελτιώνουν τη φυσική και την πνευματική κατάσταση. "Η βαθιά, διαφραγματική αναπνοή βελτιώνει την πρόσληψη οξυγόνου σε συνδυασμό με την εκπνοή διοξειδίου", αναφέρει μια σχετική μελέτη του πανεπιστημίου Harvard για τις τεχνικές χαλάρωσης. "Μπορεί να μειώσει τους καρδιακούς χτύπους και να σταθεροποιήσει την πίεση του αίματος", καταπολεμώντας έτσι το στρες. 

Βάλε τα πάντα στο mute

​Τις μέρες που πραγματικά δεν έχεις χρόνο να κάνεις καμία άλλη χαλαρωτική δραστηριότητα, αφιέρωσε έστω ένα λεπτό για να περάσεις σε απόλυτη ησυχία. Σύμφωνα με έρευνες, η απόλυτη ησυχία βοηθά το μυαλό να ξεκουραστεί περισσότερο από ότι το να ακούς για παράδειγμα χαλαρωτική μουσική, αφού τότε μειώνεται η πίεση του αίματος στον εγκέφαλο. Επιπλέον, αν έχεις τη δυνατότητα, πήγαινε για ένα μικρό περίπατο. Τα στατιστικά δείχνουν πως όσοι κάνουν συχνούς περιπάτους στη φύση έχουν μειωμένο στρες και λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης.

Απόλαυσε ένα μυθιστόρημα 

Αν οι σκέψεις σου περιστρέφονται μονίμως γύρω από τη δουλειά και τα deadlines, διάβασε ένα βιβλίο. Έρευνα του πανεπιστημίου του Sussex κατέληξε στο ότι το διάβασμα είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να καταπολεμήσεις το στρες- ακόμα καλύτερο από το να ακούς μουσική, να πίνεις τσάι ή να κάνεις ένα περίπατο. Στην ουσία, διαβάζοντας κάνεις πολλά περισσότερα από το να "ξεχαστείς " για λίγο. "Είναι μια πλήρης ενεργοποίηση της φαντασίας αφού οι τυπωμένες λέξεις σε μια σελίδα κεντρίζουν τη δημιουργικότητά σου και σου δημιουργούν ένα εναλλακτικό πεδίο συνειδητότητας", λέει ο γνωστικός νευροψυχολόγος Dr. David Lewis. 

Γίνε δημιουργική

Όχι, τα βιβλία ζωγραφικής για ενήλικες δεν ήταν μια τάση που έμεινε στο 2015. Η ζωγραφική αυξάνει τη δημιουργικότητα και βοηθά τη συγκέντρωση σε μια δραστηριότητα, ώστε να κάνεις ένα διάλειμμα από τις άλλες ανησυχίες σου. Επιπλέον, όπως υποστηρίζει ο νευροψυχολόγος Dr. Stan Rodski, η ζωγραφική έχει ψυχοσωματικά ωφέλη, αφού παρατηρούνται μεταβολές στο ρυθμό της καρδιάς και στα εγκεφαλικά κύματα. 

 

Ιούλιος 2018

>