Το γλυπτό του Luciano Garbati, το οποίο αντιστρέφει τον περίφημο ελληνικό μύθο, είναι εγκατεστημένο έξω από το δικαστήριο όπου καταδικάστηκε ο Harvey Weinstein.
Η Μέδουσα, το τρομακτικό τέρας του αρχαίου ελληνικού μύθου, στέκεται σήμερα θριαμβεύτρια στη Νέα Υόρκη, κρατώντας ψηλά το κεφάλι του δολοφόνου της, Περσέα, σε ένα νέο χάλκινο άγαλμα ύψους 7 μέτρων έξω από το Ποινικό Δικαστήριο της Νέας Υόρκης στο Lower Manhattan.
Ωστόσο, το έργο, το οποίο προβάλλεται έξω από την αίθουσα του δικαστηρίου, όπου δικάστηκε ο Harvey Weinstein και τελικά καταδικάστηκε σε 23 χρόνια φυλάκισης για βιασμό και σεξουαλική επίθεση, έχει τους επικριτές του. Το γλυπτό, Medusa With the Head of Perseus, είναι το έργο του Luciano Garbati, ο οποίος εμπνεύστηκε από την τραγική ιστορία της Μέδουσας, όπως την αφηγήθηκε ο Ρωμαίος ποιητής Οβίδιος στις Μεταμορφώσεις. Ο θεός Ποσειδώνας βίασε τη Μέδουσα, η οποία τότε κατηγορήθηκε και τελικά τιμωρήθηκε από την Αθηνά, που την καταράστηκε μετατρέποντάς την σε ένα θανατηφόρο τέρας με φίδια για μαλλιά. Ο ήρωας Περσέας νίκησε αργότερα τη Μέδουσα αποκεφαλίζοντάς την.
Ο Garbati ήθελε να αποδώσει τη γυναίκα πίσω από το μύθο και να αμφισβητήσει την ταυτότητά της ως τέρας. Το γλυπτό του, το οποίο δημιουργήθηκε το 2008, βασίστηκε στο αριστούργημα της Ιταλικής Αναγέννησης Perseus With the Head of Medusa (1545-54) του Benvenuto Cellini, που βρίσκεται στην Piazza Della Signoria της Φλωρεντίας.
Ήταν μια ιδέα που βρήκε απήχηση, όταν ο καλλιτέχνης δημοσίευσε το γλυπτό στο Instagram τον Ιούνιο του 2018. Με το κίνημα #MeToo σε πλήρη εξέλιξη μετά από τις αναφορές περί σεξουαλικής κακοποίησης από τον Weinstein, η Medusa του Garbati υιοθετήθηκε από ορισμένους ως φεμινιστικό σύμβολο της ισότητας και της δικαιοσύνης. "Κάτι στο γλυπτό τραβά την προσοχή των γυναικών, πράγμα που σημαίνει ότι μπόρεσα να συλλάβω κάποια πτυχή του γυναικείου πάθους", δήλωσε ο Garbati στο Artnet News.

Παρά την απήχηση του αγάλματος, μερικοί έχουν προσβληθεί από την έλλειψη ηβικού τριχώματος, λέγοντας ότι αντικατοπτρίζει τις εξιδανικευμένες συμβάσεις ομορφιάς. "Πιστεύω στην αναγκαιότητα της ισότητας των φύλων και έχω την τιμή να συμμετάσχω στη συζήτηση", είπε ο Garbati, προσθέτοντας ότι η έλλειψη τρίχας στο σώμα ήταν μια καλλιτεχνική επιλογή που έγινε στην "παράδοση της κλασικής γλυπτικής. Είναι το ίδιο όταν πρόκειται για ανδρικές αναπαραστάσεις. Επισήμως σε ένα γλυπτό, το ηβικό τρίχωμα μπορεί εύκολα να γίνει μια ανεπιθύμητη απόσπαση της προσοχής ή ένα τεχνητό στολίδι", είπε.