top article

Καθώς συμπληρώνουμε ένα χρόνο με περιορισμούς, κοινωνική αποστασιοποίηση, άγχος για την υγεία τη δική μας και αυτών που αγαπάμε, τεράστιες αλλαγές στην καθημερινότητά μας, σχεδόν όλοι μας νιώθουμε πια ψυχικά κουρασμένοι από όσα έχει φέρει η πανδημία. Όμως, αντί να περιμένουμε ότι το μέλλον μάς επιφυλλάσσει κάτι καλύτερο, μια ελπίδα για έξοδο από το τούνελ, συνειδητοποιούμε ότι τα πράγματα μάλλον θα γίνουν χειρότερα, με σκληρότερα lockdown, περισσότερα μέτρα και μεγαλύτερη ανασφάλεια. Πώς θα περισώσουμε ό,τι έχει απομείνει από την ηρεμία και την αισιοδοξία μας; Ακολούθησε αυτές τις συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς το ψυχικό βάρος της κατάστασης που ζούμε:

Βάλε πρόγραμμα στην ημέρα σου

Η ρουτίνα είναι απαραίτητη στον άνθρωπο -κι ένα από τα πράγματα που έχουν διαταραχτεί σημαντικά κατά την πανδημία. Οι συνθήκες ζωής και εργασίας έχουν αλλάξει τόσο που πολλοί από εμάς έχουμε ξεχάσει πώς ήταν δομημένες οι μέρες μας πέρσι τέτοια εποχή. Όμως είναι απαραίτητο να διατηρήσουμε μια κάποια αίσθηση προγράμματος. Για παράδειγμα, βάλε στόχο να ξυπνάς και να κοιμάσαι κάθε μέρα την ίδια ώρα. Όρισε συγκεκριμένους χώρους για συγκεκριμένες ασχολίες και μην δουλεύεις από την κρεβατοκάμαρα. Μην παραλείψεις να βάλεις στο πρόγραμμα ελεύθερο χρόνο για να αποφύγεις να πέσεις στην παγίδα να δουλεύεις όλη την ημέρα ακριβώς επειδή δεν έχεις τι άλλο να κάνεις.

Βρες τα θετικά

Σίγουρα δεν είναι ό,τι πιο εύκολο να δεις τα θετικά όταν υπάρχει κατακλυσμός από αρνητικές πληροφορίες κι όταν κάθε δυνατότητα που είχες για διασκέδαση και απόλαυση είναι πια "απαγορευμένη”. Ακόμα κι έτσι όμως είναι σημαντικό να ανακαλύπτουμε μέσα στην ημέρα αφορμές για να χαμογελάμε. Παρατήρησε τι είναι αυτό που σε κάνει να νιώθεις καλά και προσπάθησε να δημιουργήσεις ευκαιρίες για να το ζεις όσο πιο συχνά γίνεται.

Δες κι εδώ 50 πράγματα να κάνεις στο lockdown.

Ασχολήσου με την προσωπική σου ανάπτυξη

Δεν χρειάζεται να ξεκινήσεις να μάθεις μια ξένη γλώσσα, αλλά θα σε βοηθήσει πολύ να αφιερώσεις λίγο από το χρόνο σου για να εξελιχθείς και να γίνεις καλύτερη. Ανακάλυψε ευκαιρίες για μάθηση ή για να πετύχεις προσωπικούς στόχους, όπως να υιοθετήσεις μια πιο υγιεινή διατροφή ή να κόψεις μια κακή συνήθεια. Βάλε βραχυπρόθεσμους εφικτούς στόχους και γιόρτασε κάθε μικρή επιτυχία σου.

Επένδυσε στις κοινωνικές σχέσεις

Παρά τους περιορισμούς που σε εμποδίζουν να συναντήσεις τους φίλους σου, είναι σκόπιμο να διατηρήσεις την επικοινωνία με όσους αγαπάς με οποιοδήποτε τρόπο. Όσο κι αν σε έχει κουράσει το Zoom και οι βιντεοκλήσεις, μην το χρησιμοποιείς σαν δικαιολογία για να κόψεις κάθε κοινωνική επαφή. Ακριβώς επειδή βρισκόμαστε σε καραντίνα έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη να νιώθουμε συνδεδεμένοι με τους άλλους.

Εστίασε στο παρόν

Η αβεβαιότητα είναι κακός σύμβουλος κι επιτείνει το στρες. Απόφυγε να εκτίθεσαι συνέχεια σε ειδήσεις και πληροφορίες για το τι μπορεί να γίνει στο μέλλον και δώσε βάση στο παρόν. Ασχολήσου με όσα μπορείς να ελέγξεις και μην προσπαθείς να προετοιμαστείς για συνθήκες που δεν ισχύουν -τουλάχιστον, ακόμα. Ζήσε κάθε μέρα όσο καλύτερα μπορείς -αύριο θα είναι μια άλλη.

Διάβασε κι εδώ ποιες είναι οι συνέπειες του lockdown στα παδιά. 

 

 

 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>