top article

Comfort zone

  1. Face yoga για καλύτερο ύπνο Face yoga για καλύτερο ύπνο
  2. Skin detox για μετά τις γιορτές Skin detox για μετά τις γιορτές
  3. Τι θα δούμε τον Ιανουάριο στο Netflix Τι θα δούμε τον Ιανουάριο στο Netflix
  4. Beauty at Home| Πώς να περιποιηθείς τον εαυτό σου ακόμα κι αν μείνεις μέσα Beauty at Home| Πώς να περιποιηθείς τον εαυτό σου ακόμα κι αν μείνεις μέσα
  5. Οι 10 καλύτερες τηλεοπτικές σειρές του 2020 Οι 10 καλύτερες τηλεοπτικές σειρές του 2020
  6. Τα νέα crocs της Priyanka Chopra είναι το ιδανικό footwear για την καραντίνα Τα νέα crocs της Priyanka Chopra είναι το ιδανικό footwear για την καραντίνα
  7. 8 πράγματα που θα συμβούν στο σώμα σου αν περπατάς περισσότερο 8 πράγματα που θα συμβούν στο σώμα σου αν περπατάς περισσότερο
  8. Sheet Masks | Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για την beauty τάση από την Κορέα Sheet Masks | Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για την beauty τάση από την Κορέα
  9. Οι νέες σειρές του Netflix για τον Δεκέμβριο 2020 Οι νέες σειρές του Netflix για τον Δεκέμβριο 2020
  10. 5 feelgood ταινίες του Woody Allen 5 feelgood ταινίες του Woody Allen
  11. #WorkFromHome με έμπνευση από τη Victoria Beckham | Όλα τα looks της κατά τη διάρκεια της καραντίνας #WorkFromHome με έμπνευση από τη Victoria Beckham | Όλα τα looks της κατά τη διάρκεια της καραντίνας
  12. Choe Candles | Χειροποίητα, φυσικά κεριά με ελληνική υπογραφή Choe Candles | Χειροποίητα, φυσικά κεριά με ελληνική υπογραφή
  13. Οι πιτζάμες των Zara είναι ό,τι χρειάζεσαι τώρα Οι πιτζάμες των Zara είναι ό,τι χρειάζεσαι τώρα
  14. Οι νέες χριστουγεννιάτικες σειρές και ταινίες του Netflix Οι νέες χριστουγεννιάτικες σειρές και ταινίες του Netflix
  15. Το cosy look της Βίκυς Καγιά είναι ιδανικό για το σπίτι Το cosy look της Βίκυς Καγιά είναι ιδανικό για το σπίτι
  16. Πώς θα σταματήσεις να τρως συνέχεια στην καραντίνα Πώς θα σταματήσεις να τρως συνέχεια στην καραντίνα
  17. Μένουμε Σπίτι | Απόλαυσε την ψηφιακή συλλογή με 1000 έργα του Vincent Van Gogh Μένουμε Σπίτι | Απόλαυσε την ψηφιακή συλλογή με 1000 έργα του Vincent Van Gogh
  18. Quarantine Chic | 10 χτενίσματα για να νιώθεις κομψή ακόμα και μέσα στο σπίτι Quarantine Chic | 10 χτενίσματα για να νιώθεις κομψή ακόμα και μέσα στο σπίτι
  19. 10 loungewear σύνολα Zara που είναι τέλεια για την καραντίνα 10 loungewear σύνολα Zara που είναι τέλεια για την καραντίνα
  20. 3 μυστικά για ένα χαλαρωτικό και απολαυστικό μπάνιο 3 μυστικά για ένα χαλαρωτικό και απολαυστικό μπάνιο
  21. Work from home με έμπνευση από τη Victoria Beckham Work from home με έμπνευση από τη Victoria Beckham
  22. To χριστουγεννιάτικο βίντεο της Disney είναι ό,τι πιο τρυφερό θα δεις σήμερα To χριστουγεννιάτικο βίντεο της Disney είναι ό,τι πιο τρυφερό θα δεις σήμερα
  23. Καραντίνα | Πώς αντιδρά κάθε ζώδιο στο lockdown Καραντίνα | Πώς αντιδρά κάθε ζώδιο στο lockdown
  24. 10+2 πράγματα που μας φτιάχνουν τη διάθεση τον Νοέμβριο 10+2 πράγματα που μας φτιάχνουν τη διάθεση τον Νοέμβριο
  25. Trending | 3 τάσεις της μόδας εμπνευσμένες από τη καραντίνα Trending | 3 τάσεις της μόδας εμπνευσμένες από τη καραντίνα
  26. 3 σειρές για τον Νοέμβριο 3 σειρές για τον Νοέμβριο
  27. 3 νέα βιβλία να διαβάσεις στην καραντίνα 3 νέα βιβλία να διαβάσεις στην καραντίνα
  28. 50 πράγματα να κάνεις στο lockdown 2.0 50 πράγματα να κάνεις στο lockdown 2.0
  29. 10 κομμάτια από τη νέα συλλογή Zara Home που θα κάνουν πιο cozy το σαλόνι σου 10 κομμάτια από τη νέα συλλογή Zara Home που θα κάνουν πιο cozy το σαλόνι σου
  30. Πώς θα κάνεις ένα lazy outfit να δείχνει πιo stylish Πώς θα κάνεις ένα lazy outfit να δείχνει πιo stylish
  31. 5 συνταγές για DIY μάσκες μαλλιών με λάδι καρύδας 5 συνταγές για DIY μάσκες μαλλιών με λάδι καρύδας
  32. 5 tips για να βελτιώσεις τον ύπνο σου 5 tips για να βελτιώσεις τον ύπνο σου
  33. Τα κομμάτια που χρειάζεσαι για τη μετάβαση στη νέα σεζόν Τα κομμάτια που χρειάζεσαι για τη μετάβαση στη νέα σεζόν
  34. Φθινόπωρο-Χειμώνας 2020: Τα νέα "ugly shoes" που θα δούμε παντού Φθινόπωρο-Χειμώνας 2020: Τα νέα "ugly shoes" που θα δούμε παντού
  35. Color Trends | 5 χρώματα που προτείνουν οι σχεδιαστές γι’ αυτή τη σεζόν Color Trends | 5 χρώματα που προτείνουν οι σχεδιαστές γι’ αυτή τη σεζόν

Το σώμα μας χρειάζεται πρωτεΐνη για να κάνει σχεδόν οτιδήποτε. Είναι το βασικό συστατικό κάθε κυττάρου, είτε μιλάμε για το δέρμα, είτε για τα οστά, τα μαλλιά ή τους χόνδρους. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να την προμηθεύουμε στον οργανισμό μας μέσω της διατροφής κάθε μέρα, ώστε να διευκολύνεται η διαδικασία επιδιόρθωσης των κυττάρων και παραγωγής νέων. Όταν κάποιος δεν παίρνει αρκετή πρωτεΐνη για αρκετό καιρό, οι επιπτώσεις θα γίνουν ορατές σε κάθε επίπεδο.

Βέβαια, για να είμαστε ειλικρινείς, η έλλειψη πρωτεΐνης είναι κάτι που δεν συναντάται συχνά στις χώρες του δυτικού κόσμου -όπου γίνεται υπερκατανάλωση κρέατος και άλλων πρωτεϊνούχων τροφών- στην περίπτωση όμως που ακολουθείς αυστηρή δίαιτα είναι πιθανό να μην παίρνεις όση χρειάζεσαι.

Η ποσότητα που χρειάζεται το σώμα του καθενός εξαρτάται από παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία, το σωματικό βάρος, το ύψος και το πόσο δραστήριος είναι. Ο γενικός κανόνας είναι ότι πρέπει να τρώμε 0,8 γραμμάρια πρωτεΐνης για κάθε κιλό του βάρους μας -κάτι που θεωρείται απολύτως εφικτό και αναμενόμενο για όποιον ακολουθεί μια ισορροπημένη διατροφή.

Αντιθέτως, όμως, άτομα με χρόνιες παθήσεις ή όσα ακολουθούν στερητικές δίαιτες είναι πιθανό να λαμβάνουν λιγότερη. Επίσης, όσοι ακολουθούν χορτοφαγική ή vegan διατροφή, πρέπει να είναι σίγουροι ότι το διαιτολόγιό τους περιλαμβάνει πολλές πηγές φυτικής πρωτεΐνης για να μην έχουν έλλειψη. Διαφορετικά, αναμένεται να παρουσιαστούν διάφορα φαινόμενα, όπως:

Δες κι εδώ ποιες είναι οι 10 καλύτερες φυτικές πηγές πρωτεΐνης...

Νιώθεις την ανάγκη να φας κάτι πρωτεϊνούχο

Πολλές φορές το σώμα μας ειδοποιεί για τις ελλείψεις που έχει, οδηγώντας μας στο... ψυγείο. Εάν ξαφνικά διαπιστώνεις ότι έχεις τρελή λαχτάρα για να φας σκέτο κοτόπουλο ή να φτιάξεις σούπα φακές μέσα στο καλοκαίρι, μην αγνοήσεις τα σημάδια και ικανοποίησε την όρεξή σου.

Θέλεις να τρως γλυκά

Η πρωτεΐνη (όπως και το λίπος) μεταβολίζονται με πιο αργούς ρυθμούς σε σχέση με τους υδατάνθρακες, γι' αυτό εάν τρως κυρίως υδατάνθρακες και λιγότερο από τα άλλα δύο, χωνεύεις γρήγορα και αυξάνονται απότομα το επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Αυτό ακολουθείται από εξίσου απότομη πτώση των επιπέδων του σακχάρου, κάτι που προκαλεί την επιθυμία για κάτι γλυκό! Αντίθετα, τρώγοντας αρκετή πρωτεΐνη, μαζί με τους υδατάνθρακες, η διαδικασία της πέψης γίνεται πιο αργά και το σάκχαρο παραμένει σταθερό.

Τα μαλλιά σου έχουν γίνει λεπτά και εύθραυστα

Tα μαλλιά αποτελούνται κυρίως από κερατίνη, η οποία είναι μια μορφή πρωτεΐνης. Εάν δεν παίρνεις αρκετή για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να διαπιστώσεις ότι αρχίζουν να αδυνατίζουν ή ακόμα και να πέφτουν. Ο λόγος είναι ότι ο οργανισμός προσπαθεί να αξιοποιήσει τη μικρή ποσότητα πρωτεΐνης που διαθέτει για πιο σημαντικά πράγματα, στερώντας τη από όσα δεν έχουν και μεγάλη σημασία στην επιβίωση, όπως τα μαλλιά.

Τα νύχια σου σπάνε και το δέρμα σου είναι σε κακή κατάσταση

Η πρωτεΐνη είναι δομικό υλικό και των νυχιών αλλά και του δέρματος. Χωρίς αυτήν, τα νύχια αδυνατίζουν και στο δέρμα εμφανίζονται προβλήματα όπως ξηρότητα, εξανθήματα κ.λπ.

Αρρωσταίνεις συχνά

Το ανοσοποιητικό σύστημα χρειάζεται πρωτεΐνη για να παραμείνει ισχυρό και να λειτουργεί σωστά. Όταν υπάρχει έλλειψη είναι πιο πιθανό να "ηττηθεί" από τους ιούς και τα μικρόβια.

Νιώθεις συνέχεια κουρασμένη

Εάν δεν φας πρωτεΐνη μια μέρα ή ακόμα και δύο, δεν πρόκειται να νιώσεις εξάντληση -εφόσον έχεις πάρει αρκετές θερμίδες από άλλες τροφές. Όταν όμως αυτό γίνεται συστηματικά, είναι πιθανό ο οργανισμός να αρχίσει να στερεί την πρωτεΐνη από τους μυς για να την παρέχει στα ζωτικά όργανα, κάτι που θα σε κάνει να νιώθεις κουρασμένη και χωρείς ενέργεια.

Ιούλιος 2018

>