top article

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η σωματική άσκηση είναι απαραίτητη για τη σωματική και ψυχική υγεία μας, για τη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους και για την αποφυγή μιας σειράς δυσάρεστων καταστάσεων (βλ. οστεοπόρωση, μυοσκελετικοί πόνοι κ.λπ.) καθώς περνούν τα χρόνια. Ακόμα και στις παράξενες συνθήκες που ζούμε, υπάρχει ο τρόπος να γυμναζόμαστε παρόλο που τα γυμναστήρια, τα γήπεδα και τα κολυμβητήρια είναι κλειστά. Αρκεί μια βόλτα με το ποδήλατο ή να βγάλουμε έξω το σκύλο μας και μπορούμε να εξασφαλίσουμε τη φυσική δραστηριότητα που έχουμε ανάγκη. Όμως τα εύκολα τελειώνουν εδώ. Γιατί αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, μια βόλτα γύρω από το τετράγωνο ή ένα online μάθημα ζούμπα μια στο τόσο δεν αρκούν προκειμένου να διατηρηθούμε σε φόρμα. Κι έτσι, φτάνουμε στο κρίσιμο ερώτημα:

Πόσες ώρες την εβδομάδα πρέπει να γυμνάζεσαι για να δεις αποτέλεσμα;

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, οι ενήλικες πρέπει να ασχολούνται για τουλάχιστον 150-300 λεπτά την εβδομάδα με μια μέτρια έως έντονη αερόβια δραστηριότητα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνετε κάτι που ανεβάζει τους παλμούς της καρδιάς σας για τουλάχιστον 40 λεπτά την ημέρα. Ωστόσο, οι λέξεις-κλειδιά στη συγκεκριμένη προτροπή του ΠΟΥ είναι οι "μέτρια έως έντονη". Όταν μιλάμε για άσκηση μέτριας έντασης αναφερόμαστε σε οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα που γίνεται στο 40-50% του μέγιστου καρδιακού ρυθμού –οτιδήποτε πάνω από 60% θεωρείται έντονη άσκηση.

Μέτριας έντασης ασκήσεις είναι το γρήγορο περπάτημα, η κολύμβηση και η ποδηλασία, ενώ έντονες δραστηριότητες είναι ο χορός, το τζόκινγκ, το ποδόσφαιρο, το βόλεϊ κ.λπ. Για να γίνουμε περισσότερο σαφείς, ξέρεις ότι κάνεις μέτρια έως έντονη άσκηση όταν κατά τη διάρκειά της μπορείς να αρθρώσεις δυο λέξεις ανάμεσα στις αναπνοές σου, όχι όμως και να πιάσεις κουβέντα –αντιλαμβάνεσαι λοιπόν ότι μια ήσυχη βόλτα με το σκύλο δεν μετράει!

Ο λόγος που τα συζητάμε όλα αυτά είναι ότι πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι οι περισσότεροι από εμάς υπερεκτιμάμε το πόσο αλλά και το πόσο έντονα γυμναζόμαστε. Έτσι, ενώ περιμένουμε ότι θα δούμε αποτελέσματα στη φυσική κατάσταση και στην εικόνα του σώματος δεν τα βλέπουμε και απογοητευόμαστε. Αν λοιπόν θέλεις να πάρεις στα σοβαρά το θέμα άσκηση, τσέκαρε όχι μόνο πόσο αλλά και σε ποια ένταση γυμνάζεσαι –και έχε υπόψη ότι ακόμα πιο αποτελεσματική είναι η εναλλαγή ανάμεσα στη μέτρια και την έντονη άσκηση.

Διάβασε κι εδώ: Δίαιτα ή γυμναστική; Τι θα σε βοηθήσει περισσότερο να χάσεις βάρος;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>